Pàgines

9 d’oct. 2011

NOVETATS GAMA TREK FUEL 2012

Un any més Trek en presenta novetats i millores en les seves bicicletes. Ja fa uns anys que Trek està apostant per fer del seu model més emblemàtic de doble suspensió; la TREK FUEL EX, una de les millors bicicletes de doble suspensió del mercat. Sens dubte el bon treball i la constància de la marca ho està aconseguint.
Doncs bé seguint amb la milloora continua que la TREK FUEL EX té cada any, aquest incorpora una novetat molt i molt interessant.
A més a més del seu sitema de suspensió FULL FLOATER, el sitema ABP i del sistema de direcció E2, aquest any totes les bicicletes Trek Fuel EX, apartir del model Trek Fuel EX7 porten el novedós sistema d'amortiguació DRCV que fox i Trek han desenvolupat tant el les forquilles davanteres com en els amortidors i que ja muntaven la temporada passada els models Trek Remedy.

Fins ara teniem que si la nostra bicicleta equipava un amortidor d'aire convencinal, aquest era eficaç en la pedalada i per un ús XC convencinal, però en ocasions on s'exigia prestacions front a grans sotracs l'amoritdor no oferia un comportament ideal, a la practica el que sentíem era que a mida que l'amortidor es comprimia, el seu tacte s'anava endurint, per tant funcionava correctament en un us normal però en un ús més extrem de la bicicleta ens faltava amortiguador.
Per altra banda teníem que si la nostra bicicleta equipava un amortidor d'aire de gran volum, teniem que alhora de pedalar el amortidor no bloquejava del tot i contaminava la pedalada però teniem un bon funcionament en un ús molt exigent de la bicicleta.

Doncs bé amb els nous amortidors equipats amb el sistema DRCV tenen els avantatges de totes dues classes d'amortiguadors, es com si tinguessim dos amortidors en un. Un amortidor per fer un ús XC i un amortidor de gran volum per aquells moments que necessitem màxima compressió.
Això s'aconsegueix equipant l'amortidor fox amb una càmara d'aire secundària que es va obrint a mida que l'amortidor es va endurint, a mida que exigim més compressió al amortidor.

El funcionament d'un amortidor amb sistema DRCV, funciona de la següent manera.
En un primer moment davant irregularitats del terreny petites, l'amortidor es comporta com qualsevol altre amortidor Fox RP2 o RP23, perfecte absorvint les irregularitats d'una forma molt lineal. A mida que el terreny es complica , en irregularitats del terreny mitjanes, és on el sistema DRCV es nota realment. En aquest punt tenim que quan l'amortidor arriba al 50% de la seva capacitat de compressió, la càmara d'aire secundària s'obre, admitint més volum d'aire. Aquí on altres amortidors es comencena a endurir o s'enfonsen en excés, aquest continua treballant d'una forma lineal i progressiva. Per últim els amortidors amb DRCV, a la seva part final de compressió actuen de la mateixa manera que un amortidor d'aire de més volum, molt pregressivament. Finalment quan l'amortiguador nota que la força disminueix que que ha de tornar al seu estat normal, va tancant la vàlvula secundària progressivament per tornar a oferir un rendiment suau front a irregularitats més suaus. Sens dubte una notable millora per aquells raiders més exigents i per aconseguir un treball molt més lineal de les suspensions de la nostra bicicleta.