Pàgines

11 de febr. 2011

La imatge de les mil paraules

Estic segur que aquests dies no heu pogut evitar escoltar o llegir notícies relacionades amb el fet que la Fiscalia analitzarà la contaminació de Barcelona. Som tant i tant "conscients" de la polució que ens rodeja que hem oblidat massa ràpid els valors que de debó tenen sentit. No intento excusar-me ni molt menys, jo també he agafat el cotxe quan podia haver usat un mitjà de transport molt més net, però l'altre dia vaig fer una petita "teràpia" personal que va ser tan simple com efectiva. L'exercici només consistia en pujar fins un punt de Collserola des d'on pogués veure tot Barcelona. El cas és que el meu record des d'allí dalt sempre ha estat el mateix; una sensació de llibertat mesclada amb el calfred que produeix sentir-se envoltat per un paissatge que t'aborda. Dic record perque amb l'ajuda d'aquest anticicló, el que vaig veure va ser una crua realitat: una fotografia desenfocada, desenfocada per la capa de merda que volteja per damunt dels nostres caps.

Si algú com jo també ha oblidat com es veia Barcelona des de l'aire, que pugi ara per veure com es veu, i potser així també s'ho pensi un parell de vegades abans de posar la clau al contacte; a mi, em funciona.